23 iunie 2011

Pasajul Basarab

Vreo 5 ani de zile a durat construcţia pasajului Basarab şi mereu am crezut că va fi o chestie bună, va fluidiza traficul auto, să ajungi din Militari la Victoriei în mai puţin de 5 minute... e ceva. Am crezut că e bine să avem şi noi poduri cum vedeam prin filmele americane sau prin vestul Europei.

Dar apoi am realizat cât de primitiv gândeam. Pasajul Basarab a devenit brusc una dintre lucrările dezastruoase din Bucureşti. Pentru că strică oraşul mai mult decât îi face bine. Nu e evident, nu? Nu...

Pasajul doar fluidizează traficul auto. Asta va însemna mai multe maşini în trafic, care:
  • cel mai probabil se vor gâtui în altă parte şi vor bloca traficul în alte zone
  • vor produce mai multa poluare, atât chimică cât şi fonică.
Calea către un oraş modern nu o reprezintă în niciun caz şoselele cu 7 benzi care să fluidizeze traficul.Nu. Ar trebui să fie maxim o bandă pentru maşini pe fiecare stradă. Soluţiile urbanistice cu adevărat moderne sunt:
  • crearea unei reţele de transport în comun performante, bazate pe transport electric: metrou, tramvai, troleibuz.
  • crearea unei reţele performante de piste de bicicletă.
  • crearea de zone car-free/pietonale în zonele centrale (cu parcări suficiente la marginea lor pentru ca omul să poată lăsa maşina undeva şi apoi să continue cu transportul în comun sau pe jos).
Ăsta e viitorul!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu